Historie hledání
Provozní náplně
Jde především o údržbu auta a opomíjení naprosto zásadních věcí. Stal se z toho takový český kolorit, že chce spousta lidí na provozu svého auta maximálně ušetřit, ale posléze jim dojde, že tím přehnaným šetřením vytváří podhoubí mnohem dražším potížím.
Připomeňme si tedy sedm obvyklých prohřešků českých motoristů, kterými si zcela zbytečně ničí svá auta. A když už ne vyloženě ničí, tak zkracují jejich životnost. Výsledkem jsou pak nejen nepojízdná vozidla, ale hlavně zbytečné investice do oprav a internetové diskuse plné zhrzených komentářů, jaké že to nekvalitní krámy ta která značka dělá. Při tom stačilo třeba jen včas vyměnit olej... Ale popořadě.
Měníte olej „po třiceti“
Asi nejčastějším prohřeškem je oddalování výměn motorového oleje. Můžou za to ale z velké části automobilky, které se ve snaze zalíbit fleetovým manažerům rozhodly nastavit u aut naprosto nesmyslné prodloužené long-life intervaly výměny oleje na dva roky nebo 30 000 km. Takový interval je pro motor smrtelný. Olejový film přestává fungovat a místo oleje je pak v motoru vlastně jen černá voda bez mazacích schopností. Tím extrémně roste tepelné namáhání třecích částí.